donderdag 8 oktober 2009

Vanavond is het boek ''Dunk dat bord kapot'' weer te koop!

Vrijdag 25 september presenteerde Jarry Popelier zijn nieuwe boek ‘Dunk dat bord kapot!’.

Wij spraken met Jarry over zijn nieuwe boek.

Waarom een 2e boek, omdat er een nieuw seizoen was of vond je dat er in het eerste boek stukken miste?

Ik wilde graag laten zien dat het nog beter en interessanter kon, daarnaast gaven de reacties van de fans de doorslag en de extra motivatie om het tweede boek te schrijven. Daarnaast pasten veel verhalen – zoals sfeerverhalen en reportages – niet in het eerste boek omdat dat ging over twee jaar. Daar is nu wel de ruimte voor.

Is er in ons kleine basketbal wereldje wel genoeg belangstelling voor een boek over EiffelTowers?

Ik denk het wel, daarnaast was het financiële risico aanvaardbaar door het goede werk van Peter Rijkers. Hij heeft er voor gezorgd dat er genoeg reclame inkomsten waren om het boek uit te brengen. Peter heeft dit belangeloos gedaan en dat heeft mij veel tijd gescheeld en hoefde ik mij over het financiële gedeelte niet al te veel zorgen te maken.

Daarnaast heeft Peter ook heel veel offertes bij drukkers aangevraagd. De presentatie stond zelfs een tijdje op losse schroeven omdat we maar geen drukker konden vinden. Uiteindelijk heeft Peter via via een redelijke deal kunnen sluiten.

Waar ben je het meest trots op?

Dat is moeilijk te zeggen, maar ik denk toch het meest op het feit dat ik Kees Akerboom twee weken intensief heb mogen volgen tijdens de finale serie tegen Amsterdam. Dat is namelijk best uniek dat een topsporter na een zware wedstrijd elke keer minimaal een half uur de tijd nam om mij te woord te staan, zelfs na de zware nederlagen in Amsterdam.

Waarom eigenlijk een boek over EiffelTowers, toch een relatief kleine sportclub?

Dat heeft met meerdere factoren te maken, zo is EiffelTowers natuurlijk mijn club en is het mijn grote passie. Ik kom ook al jaren kijken en het was twee jaar geleden voor mij een mooi begin van mijn carrière als schrijver.

Waarom Kees Akerboom op de cover?

Dat stond eigenlijk al heel lang vast, maar het moest natuurlijk ook wel iets te maken hebben met afgelopen seizoen. Ik wilde sowieso dat het een jongen van de club was (Geen Amerikaan die hier één jaar speelt dus). Nee, dat zijn meestal passanten en zo. Zoals ik al zei, ik wilde graag dat het een jongen met een ‘’Bossche’’ achtergrond was.
Daarnaast heeft Kees een interessant seizoen gedraaid, vind ik hem de beste speler van het afgelopen seizoen en is hij de absolute hoofdpersoon in het boek.

De titel heeft die ook met Kees Akerboom te maken?

Nee, de quote komt terug in de Hongarije-reportage. Het werd door een supporter naar Marcel Aarts geroepen. Die supporter is mijn vader en op deze manier kan ik hem danken voor alle steun.



Is het boek puur voor de EiffelTowers fan of is het ook een mooi boek de algemene basketbal liefhebber?

Ik heb mijn best gedaan het boek zo toegankelijk mogelijk te maken voor ook niet EiffelTowers supporters. Maar het boek is vooral ook geschikt voor de algemene sportliefhebber, zo staat er o.a. een hoofdstuk in geschreven door Djoenie Steenvoorde. Het boek is ook te lezen als een willekeurig sportboek, waarin een club de meest bizarre en mooiste avonturen meemaakt.


Nieuwsgierig naar het boek? Donderdagvond is het boek te koop in de Maaspoort Sports & Events!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten