donderdag 6 mei 2010

Rinus de Jong terug bij EiffelTowers

Godfather Rinus de Jong keert terug bij EiffelTowers. Rinus gaat Jos assisteren bij het technisch beleid. Dit staat vandaag in het Brabants Dagblad.

Rinus de Jong steunt technisch manager

Brabants Dagblad - De nieuwe technisch manager van EiffelTowers Den Bosch, Jos Frederiks, wordt officieel bijge staan door Rinus de Jong.
De oud-voorzitter wordt adviseur en klankbord. Het duo heeft we kelijks overleg over de toekomst van de Bossche club.
Op 76 jarige leeftijd wordt de godfather van het basket ball in Den Bosch toch weer zijn club ingezogen. Oud voorzitter Ri nus de Jong wordt adviseur/klank bord van de nieuwe technisch ma nager Jos Frederiks van EiffelTo wers Den Bosch.
„Ik heb het laatste jaar zoveel fout zien gaan. Het was niet alleen spor tief een drama. Als ik dan door Jos word benaderd, voel ik me inder daad geroepen om te helpen”, al dus de man die het basketbal in Den Bosch groot heeft gemaakt.
Frederiks en De Jong hadden deze week voor de tweede keer een ge­sprek over de toekomst van het basketbal in Den Bosch. „ Jos heeft gevraagd of ik hem wil coachen, hij is natuurlijk nog vrij onerva ren. Ik merkte al wel dat hij goede ideeën heeft en verdomd goed weet wat hij wil.” Vooralsnog is af gesproken dat het duo elke week bijeen komt om ‘de lopende zaken door te nemen’.
De Jong heeft nog steeds recht van spreken. De afgelopen seizoenen was hij elke thuiswedstrijd van Eif felTowers in de Maaspoorthal te vinden. Hij heeft nog immer de contacten binnen en buiten de club en heeft ruime bestuurlijke en technische ervaring.
De Jong was een van de weinigen die vóór aanvang van het afgelo­pen seizoen - voor de club rampza lig geëindigd door uitschakeling in de eerste ronde van de play- offs al verklaarde dat ‘het team niet in orde was’. „De ploeg had veel kwa liteit ingeleverd. Goede spelers weg en wat in de plaats kwam was minder. Er waren mensen die dachten dat we dit seizoen sla pend kampioen zouden worden. Van Paassen en Wessels zijn goede spelers, maar Amsterdam was kam­pioen geworden door steengoede Amerikanen. Dan was het heel knap dat EiffelTowers met het team van vorig seizoen in de finale pas na zeven wedstrijden moest buigen voor Amsterdam.” De Jong haast zich te zeggen dat hij na af loop van dit seizoen ‘liever onge lijk had gehad’.
De eerste taak voor Frederiks is volgens De Jong het aanstellen van een nieuwe coach. „Een coach die medezeggenschap moet krijgen over het nieuwe team.” Daarmee geeft De Jong ook aan dat coach Don Beck begin april nooit ontsla gen had moeten worden. „Niet zo kort voor de play-offs, maar ook omdat ik nu pas heb begrepen dat Beck nauwelijks invloed heeft ge had op de samenstelling van het team van afgelopen seizoen.” Wie de nieuwe coach van EiffelTowers moet worden, houdt De Jong voor zich.
De Jong benadrukt dat alleen Fre deriks verantwoordelijk is voor het technisch beleid. „Ik dus niet. En ik wil ook niet een plaats in de organisatie. Er is veel werk te doen en daar wil ik Jos mee helpen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten